Урок 37
Тема: Ергономіка розміщення відомостей на веб-сторінці
Мета :
• навчальна: сформувати поняття ергономіки веб-сайту.
• розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
• виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери
Тип уроку: урок формування умінь і навичок.
Фронтальне опитування
- Навіть основні етапи створення веб-сайту.
- Які ви знаєте засоби автоматизованої розробки веб-сайтів.
ІІІ. Засвоєння нових знань
1.Що являє собою ергономіка веб-сайту.
2. Чому важливе правильне розміщення структурних компонентів на сайті.
ІV. Застосування нових знань, умінь та навичок
V. Підсумки уроку
Рефлексія
• Що нового сьогодні дізналися?
• Чого навчилися?
• Що сподобалось на уроці, а що ні?
• Чи виникали труднощі?
Підготувати доповідь на тему: Який сайт вважається ергономічним?
Ергономіка (грец έργος — праця, νώμος — закон) — це наука, яка вивчає особливості виробничої діяльності людини з метою забезпечення ефективності, безпеки та зручності цієї діяльності.
Ергономічний сайт — це сайт, що забезпечує необхідні зручності відвідувачеві, зменшує фізичну та психологічну втому, зберігає здоров’я та працездатність.
Складовою частиною ергономіки сайту є ступінь зручності та простоти веб-сайтів у використанні для користувача без потреби проходження спеціального навчання.
Будь-яка людина повинна мати можливість інтуїтивно пов’язувати дії, які потрібно виконати на веб-сторінці, з об’єктами, що вона бачить.
Ергономіка сайту стосується розміщення відомостей на веб-сторінках, системи навігації, оформлення сторінок, швидкості їх завантаження Наведемо опис критеріїв, за якими оцінюється ергономічність веб-сторінок.
Під час розробки веб-сайту потрібно враховувати можливість надання зручності для користувачів з особливими потребами. Для цього варто звертати увагу на таке:
• розмір шрифту повинен бути достатнім, щоб без масштабування сторінок його
змогли прочитати без напруження зору більшість користувачів; для людей з ва-
дами зору бажано надавати можливість змінення розміру шрифту;
• зображення повинні мати підписи та текст заміщення, щоб люди з вадами зору
змогли зорієнтуватися у змісті зображення;
• за можливості додавати на веб-сторінки елементи, що озвучують важливі відо мості на сайті.
Контент (англійською content — вміст) — це інформаційне наповнення сайту — ті повідомлення, які розробник складає самостійно або запозичує з дотриманням відповідних норм законодавства.
Зазвичай весь контент охороняє закон про авторське право, бо він є продуктом інтелектуальної праці, має своїх авторів і власників.
Властивості контенту:
Зазвичай весь контент охороняє закон про авторське право, бо він є продуктом інтелектуальної праці, має своїх авторів і власників.
Властивості контенту:
- якість;
- доступність;
- актуальність (значущість на даний час);
- достовірність (наданих даних);
- відповідність меті.
Правила зручного розташування відомостей на веб-сайті:
- простота — на сторінці має бути якомога менше елементів (дизайну). Завдяки цьому увагу фокусують на контенті. Легше привернути увагу до чогось важливого, коли її не відволікають елементами дизайну;
- менше колонок — якщо раніше зустрічалися сайти в чотири колонки, а то і більше, то сьогодні три — вже максимум. А частіше — дві.
- назва сайту вгорі сторінки — це явище не нове. Але зараз блок у верхній частині сторінки, відділений від решти контенту, — загальновизнаний стандарт.
- проста навігація — меню навігації має бути великим і помітним, легким в розумінні, гіперпосилання повинні чітко відрізнятися від решти контенту.
- збільшений кегль — роздільна здатність і розміри моніторів зростають, тому можна не напружувати очі;
- чіткий логотип — щоб сайт запам'ятали, у нього має бути яскравий і виразний логотип;
- ніжний градієнт — плавний перехід з одного кольору в інший. Цей досить простий, малопомітний елемент, справляє гарне враження навіть при нудному за своєю суттю дизайну;
- шрифти без зарубок — текст, набраний таким шрифтом, набагато легше читати;
- нижній колонтитул — його ще називають «підвалом». Це невеликий блок внизу сторінки, в якому повторено навігаційне меню, розташовано копірайт ©, посилання на дизайнера сайту, контакти власника ресурсу. Якщо раніше це не вважали обов'язковим, то тепер відсутність «підвалу» вважають ознакою поганого тону;
- великі кнопки — якщо на сторінці присутні кнопки «проглянути», «придбати» тощо, то їх роблять такими, щоб користувач їх помітив і не схибив при натисканні — великого розміру і яскравими.
Немає коментарів:
Дописати коментар